Kristi himmelsfärd

Igår spelade jag med Epelectric på Bruno gallerian på Södermalm. Det var en kändiskalabalik med reportrar, studiofolk och producenter. Vi serverades mat och öl i överflöd och kön utanför var enorm. Idag kom jag hem till Gustavsberg i den svala vårluften och kände doften av nyklippt gräs för första gången på många månader. Kontrasten är verkligen påtaglig. Två helt olika världar som jag tyst pendlar mellan.
Den spelningen var dock inte hundra.. Jag fick improvisera lite där jag inte hade lärt mig allt och bandet spelade inte helt efter setlistan. Dessutom stod jag på sidan av, högre upp på ngn jävla platå. Det såg ut som om jag var ngn dum fan boy vid sidan av som tillgivits privilegiet att få spela ngra toner - eller - som om jag var världens douche och försökte stjäla showen. Jag kan inte bestämma mig för vilket. I vilket fall en jävla beklämmande position kan man ju tycka..

Därefter kastade vi in instrumenten i bakluckan på en taxi och klämde in allt för många människor i baksätet. Snart stod vi på scen i bromma. På någon jävla kaosfest med hundratals kåta teens. Den här spelningen gick sjukt mkt bättre dock, dels för att bandet körde hela setlistan och dels för att jag fick öva in mig på en spelning ngn timme före. Tråkigt att gigen inte kom i motsatt ordning.

Efteråt lackade cf ur totalt och började härja med vakterna för att det inte ingick gratis öl på riden. Jag bailade och drog hem till min bror.

Överlag gick det riktigt bra, de vill ha med mig i fortsättnignen också så jag kommer spela med dem på Operation Festival om ngn vecka. Har inte koll på vilka andra band som spelar där, men det ska bli kul att se.

Vernisage 28 maj på Pernbys! Kom och kika om ni har tid, lust och ork!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hehe, kul att höra att du lever Staffano! Riktigt roligt skrivet. Speciellt biten om din roll i bandet! :) Ha det fint polarn!

2010-05-14 @ 00:03:01
URL: http://christopherb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0