Disk

Alltså något fullkomligt offatbart ägde just rum på Vassvägen 4 i Täby kommun. När jag kom hem tidigare i kväll hällde jag likgiltigt ut matrester i sinken och skapade en tjock stock i röret. Ve och fasa tänkte jag för mig själv, det här har aldrig tidigare hänt mig! Vad ska jag göra, jag är inte tränad för såna här situationer! Jag började panikartat peta med en cocktail-sticka i vasken i hopp om att åstadkomma något konstruktivt. Fail. Jag kastar mig på soffan och håller palaver med mig själv. Jag överväger slutligen att skruva upp rören men hejdar mig i sista stund för att kanske pröva att knacka på dem först. Jag tar min kökssax och knackar en stund. Det ter sig vara förgäves men slutligen ryter rören till - sssschhhLURP!!! - vattnet strömmar i väg med knippet av gammal spaghetti och krossade tomater och försvinner för gott. Jag tappar hakan och tittar mig storögt omkring. Världen är räddad och ingen såg när det hände.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0