My house..

Alltså jävla fucking Täby. Jag vet inte var jag ska börja... Kanske med det faktum att lägenheten just nu är kyligare än en vettaskåra på grund av att elementen är oförklarligt icke fungerande just nu. De här jävla elementen är så jävla absurda. De fungerar - har jag kommit fram till - bara ibland. Detta är dock inte det värsta, nejdå, när det är kallt inne brukar man ju ibland känna att men fan nu tar jag en lång och varm dusch liksom. Så brukar jag känna ibland. Jag har en ganska stor dusch och en skön bastu. Bastun tjänar dock som den där obehagliga potatiskällargarderoben, som gamla morföräldrar brukar lagra söndriga skidor i under merparten av sitt liv, på grund av att den är helt obrukbar. Jag kan inte värma mig i Bastun. Okej. Det mest jobbiga är dock att jag inte kan värma mig i duschen heller eftersom att snåljäveln till hyresvärd har utrustat min fantastiska lya med en varmvattenberedare i storlek med en pissblåsa. Detta innebär att duschen spolar varmt vatten i ganska exakt 60 sekunder. Give or take. Jag färdigställer också sällan mer än hälften av disken eftersom att varmvattnet i kranen dör bort efter ett tag det med. Det här resulterar i att jag har ett permanent diskberg att ta i tu med.

Detta är dock inte det allra jobbigaste. Jag bor förvisso som en jävla tattare, men det värsta är att jag bor som en jävla tattare i Täby. Att pendla in till stan varje morgon är så jävla, hur ska jag uttrycka mig, sämst. När reseschemat klaffar går det som snabbaste på drygt en timme att ta sig in till skolan. När det inte klaffar, vilket händer regelbundet, så får jag vänta på förbindelsetrafiken. Ibland upp emot en timme. Ibland är jag dessutom kissnödig och då har jag hittat ett perfekt ställe i Täby centrum att uträtta ett visst mänskligt behov på. Det är ett kolsvart parkeringsgarage och på kvällar och nätter är det helt dött. Men när någon ser mig komma tillbaka därifrån, ser mig frigöras från det nattsvarta garagemörkret en sen söndagkväll efter att jag pissat loss i ett betonghörn, så tror ju de flesta att jag antingen knivmördat någon eller handlat meth. Just nu är det dessutom vinter. Det är vinter och jag fryser som fan när jag väntar på bussen till Löttingelund.

Jag tror dessutom att jag hörde en råtta i mitt tak för några veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: Mackano

fyfan vad jobbigt det låter alltså. har själv en inte så mustig varmvattenberedare men jag hinner oftast duscha varmt om jag duschar snabbt iaf. ska tänka på dig nästa gång vattnet blir kallt i duschen då jag redan stått skamligt länge och slösat varmvatten!

2009-11-30 @ 00:43:46
URL: http://christopherb.blogg.se/
Postat av: staffan

Haha tack ska du ha gamle vän :)

2009-11-30 @ 07:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0