Bit of a Blur

Jag har precis återhämtat mig från en vild onsdag som gick ut på att kasta pengar runt omkring mig. Jag tror jag inhandlade 20 glas öl eller något i den stilen. Torsdagen gick ut på att slicka såren och idag är det fest igen. Jag har bunkrat upp med tre liter vin och några burkar öl, det kommer bli legendariskt. 

Jag och CF arbetar på några nya låtar som i all ärlighet just nu låter rätt mediokert, men de kommer bli bra. Bandet börjar ta upp mer tid i min vardag och tecknandet skjuts åt sidan, inte för att jag egentligen inte längre har tid utan mest för att jag är så uppe i varv just nu och inte riktigt kan sitta still. Jag älskar att måla och rita men just nu vill jag bara att det ska hända saker med musiken. Jag har skrivit för många låtar för att lägga de på hyllan och vi börjar äntligen samla ihop oss. 

Vardagarna går snabbare än någonsin just nu, helgerna också, tiden tar enorma skutt framåt. Mitt liv känns som en enda långslutartid med knivskarpa ljusslingor som drar förbi mig i ett läge som varken är snabbt eller långsamt. Jag reser hela tiden, alltid på vandrande fot, en enda helg kan te sig som en enda dag av bara resande. På vägen är jag full. Jag åker buss, tub, roslagsbana och går gör jag hela tiden. När jag kommer hem står tiden stilla i några sekunder sedan slocknar jag. Jag tror inte jag ätit ett ordentligt mål mat på flera dagar. Ett riktigt mål liksom, något med stabilitet. Jag älskar och hatar allt det här på samma gång. Jag dras till stress. Inte för att jag är förståndshandikappad och gillar det, utan för att jag nästan alltid levt med det. Jag får myror i byxorna om jag inte pysslar med något. Ibland blir man dock stum. Ibland saknar man att ha någon att vara med, en tjej, jag tror inte att någon skulle vilja vara tillsammans med mig dock, jag bara flänger runt nu för tiden. Hur skulle jag ha tid med det..

Jag läser en biografi om Blur av basisten Alex James. Den är fantastisk. Bit of a Blur.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Gillar sättet du beskriver hur tiden flyter förbi dig. Mycket klart på hur sätt den flyter förbi för mig nu ^^ Ha det bra!

2009-11-14 @ 17:18:57
URL: http://christopherb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0