pissit skitväder

Jag måste lära mig dokumentera något annat än fylle-eskapader och medioker konst, men jag vill bara understrycka här nu hur sjukt sugen jag är på att festa till det ordentligt i kväll. Med Lust For Life i bakgrunden väntar jag på att bli upp-plockad och bortförd till det vi kallar den åländska midsommaren. (I Finland firar man inte midsommar, inte så här.) Denna gemytliga tillställnig kräver inte särskillt mkt mer än ett muntert humör och en självklar längtan efter stänger. (haha) Den enda jobbiga aspekten av kvällen ligger i grillandet. Varför? Jo därför att hela grejen alltid känns krystad när helst det än förekommer. Ikväll är det dessutom pissit skitväder så jag skull helst bara vilja ta med en pizza och värma den i mickron, men då avrättar de mig förstås, de traditionsenliga festfixarna. Nåja, ska det grillas så ska det väl grillas. Nu har jag griskött.

Hoppas alla får en fin, gemytlig midsommar. När ni sitter där i ert gemytliga fylletillstånd så vill jag att ni tänker på följande bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0