Två saker

Har ni tänkt på att det är jävligt märkligt att förordet i böcker alltid ligger först? Det borde gå under namnet efterord och presenteras i slutet av boken. Alltid när jag läser förorden i böckerna så blir jag frustrerad och irriterad. Sluta spoila för fan, sluta ge mig kommentarer på ngt som jag inte läst än. Det är som att se kommentatorspåret till en film, där regissör och skådespelare parallellet kommenterar filmens händelser, före man ens sett den egentliga filmen. Det är absurt och jag tolererar det inte.

En annan sak. För några månader sedan drack jag öl med mina bror och hans flickvän på en uteservering på Mosebacke i Stockholm. Vid ett skede stod jag i den långa jävla ölkön och trampade. Jag var förstås en smula otålig, jag var nämligen bara lite lounge-berusad än och vill inte förlora den lilla buzz jag hade. Efter en liten stund tränger sig några jävla idioter före i kön och hoppar in i en diskussion med några "bekanta". De skrattar ljudligt, vitt och brett för att visa för det goda folket i kön att allt är okej. De känner ju uppenbarligen snubbarna de så ljudligt pratar med. Klart de får ställa sig mitt i kön i stället för längst bak.

Nu tänker ni: "Men jävla hycklare han där Staffan är, så gör väl han mest hela tiden!?". Sant. Det gör jag visserligen, men det är nog så douchigt ändå. Douche.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0